יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

להתחיל מחדש

להתחיל מחדש/ ללא שם
להתחיל מחדש
לשכוח הכל
לחשוב על מחר
ולזרוק את אתמול
לחשוב על הטוב
ולא על הרע
לחשוב על מה שיהיה
ולא על מה שהיה


כשאנחנו מדברים על פתיחת שנת הלימודים אנחנו לא מדברים רק על היום הראשון של הלימודים, אלא אנחנו מדברים על כל תקופתה של תחילת שנה שלמה. איך פותחים משהו שהוא תהליך מתמשך? איך מתחילים משהו חשוב כאשר הרבה תלוי בי? כל ההתחלות הן לא קלות ולכן כל פעם בתחילת השנה  אני שואלת את עצמי את השאלות הללו. השנה נחשפתי למצגת של שר החינוך שי פירון שדיבר על השנה החדשה במערכת החינוך, על מדינה באופן כללי ועל המקום המשמעותי בחיינו הינו בית ספר, על משמעות החינוך ואיך לקדם את הלמידה המשמעותית. המוטו "לאהוב, להאמין ולהצטיין" שבחר שי פירון דיבר  אלי משמעותית. אני מזדהה עם כל מילה שהוא אמר ומתחברת מאוד לגישה הזו.  זה תואם לגמרי את ה"אני מאמין שלי". האמרה הזו אפשר להתאים גם למורים וגם לתלמידים. אני חושבת שקודם  צריך המורה לאהוב את מה שהוא עושה, להאמין בנכונות צעדיו וכמובן להצטיין ולשלוט בחומר שאותו מעביר לילדים. לאחר שהמורה מצדד אחר האמרה הזו וכך מכוון את עצמו בדרכו החינוכית, עליו להקנות לתלמידיו את אותה הדרך: לגרום לתלמיד לאהוב את הנושא או המקצוע, לגרום להם להאמין בעצמם וביכולתם ואז כאשר יש אהבה ואמונה יותר קל לשאוף למצויינות. השנה אני מציבה לעצמי מטרה הבאה: "לבוא לעבודה בשמחה אהבה ואמונה מרובה" כיצד יפיקו התלמידים תועלת? כאשר המורה מלמד מאהבה ואמונה התלמידים יחוו את ההרגשה ולכן כל המטרות של השגת תוצאות ראויות והישגים מרחקי  שחקים יושגו כי התלמידים יראו את האהבה ויחושו את האמונה שהמורה נותן להם  וכך יעריכו את עצמם ויאמינו במסוגלותם.
אני חושבת שהשנה היה קל יותר להתחיל את השנה מפני שהאמרה "לאהוב להאמין ולהצטיין" נתנה לי כוחות ורצון להתחיל ולחולל שינויים, לאהוב ולהאמין קודם כבעצמי (כי בלי זה לא ניתן לאהוב  ולהאמין באחרים) ואז להעביר את ההרגשה לתלמידי ולהוביל אותם למצוינות.
אני רוצה לסיים באמירה של צ'רלס קלב קולטון: "על אנשים גדולים להיות מוכנים לא רק  לנצל הזדמנויות אלא  גם ליצור אותן". אני מקווה ליצור כמה שיותר הזדמנויות לתלמידיי על מנת שיצליחו.
אני מזמינה אתכם לצפות במצגת של שר החינוך שי פירון:
מקורות:
https://www.facebook.com/photo.php?v=425686597552634

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה